onsdag 10. juli 2013

Roadtrip Brisbane-Sydney

Dette blei den endelige turen vår:
Vis FINAL TRIP i et større kart

DAG 1:

Onsdag 26. juni tok vi bussen til Fortitude Valley for å hente den Jucy bilen vår, og kjørte ut av byen ca 10.30. Fantastisk dag, og vi satte kursen mot Byron Bay. Der ble det meksikansk mat og en tur til det lokale fyret. Fantastisk flott! Også traff vi på Thea og Stan + respektive familier, også på biltur mot Sydney :)

Vi brukte litt tid i Byron Bay for å utnytte smeigeveret. Tog ein kaffi og slige ting :) Kjørte videre til Emerald Beach og første natt i bilen på campingplass. Der bodde det en liten kengurufamilie på 3. Meget søte!

DAG 2:

Spiste frokost i Coffs Harbour på en meget fin kafè med dører på veggene. Kjørte videre mot Port Maqcuire, og var der stort sett hele dagen. Tur på stranda, besøk til koala- sykehus (SØTE!), fish and chips og Despicable me 2 på kino. Gråvær, men ikke så mye regn enda.

DAG 3:

Mot Sydney! Ikke det beste været, så det ble ikke så mye stopping på veien. Tok en tur innom Forster og drakk kaffi på stranda, og en tur utenom Seal Rocks. Skal være et av de bedre stedene for surfing. Lunsj i Tea Gardens, litt gudsforlatt sted.. Etter lunsj kom regnværet, så kjørte direkte til Sydney derfra. Tok en liten snurr utenom det som visstnok skal være stranda der de spiller inn Home and Away. Ingrid is starstruck ;) Siste natt i bilen på camping ca 30 min. nord for Sydney, og god middag på en av de nærmeste restaurantene. Kos!

Forster

Seal Rocks

Home and Away

DAG 4:

Kjørte inn til Sydney og sikta mot Bondi Beach. Litt tricky å kjøre på venstre side av veien midt inni en så stor by, men litt gøy au!. Fikk en fin gåtur langs klippene ved Bondi før høljregnet tok oss og vi blei ganske enkelt kliss klass. Men tørre klær i bilen ;) Deretter bar det til Jucy Car Rentals og avlevering av bil. Vi kom oss greit inn til hotellet i regnet, og prøvde oss på litt sightseeing i byen. Litt for vått og kaldt ute, så endte opp inne på akvariet i stedet. Tilbrakte kvelden i Darling Harbour med fyrverkeri og god mat.

DAG 5:

Siste dag i Sydney, og deilig vær! Vi fikk tatt turen til Circular Quay og sett godt på både operahus, broer, og the Rocks med marked og "gammel" arkitektur. Dette var også siste dagen Sydney Monorail kjørte, og skulle stenges samme kveld. Vi tok selvfølgelig en runde rundt byen med den, sammen med ca hele resten av Sydney virka det som. Ut til flyplassen og satte kursen mot Melbourne og familietid. Her er vi nå, men det kommer oppdateringer derfra litt seinere :)